Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Z roku na rok coraz głośniej o pozycjonowaniu stron internetowych i roli skutecznego SEO w zdobywaniu przez firmę nowych klientów. Wielu przedsiębiorców interesuje, ile kosztuje pozycjonowanie stron w Google. Na cenę SEO mają wpływ różne czynniki, bez których oceny kosztorys pozycjonowania jest trudny do przeprowadzenia. Co więc wpływa na ostateczny koszt usługi i jak zmieniło się SEO na przestrzeni lat?

Dlaczego pozycjonowanie stron jest obecnie droższe niż kilka lat temu?

Osoby, które otrzymywały już w przeszłości wyceny pozycjonowania od agencji SEO, czasem dziwią się, że obecnie te usługi są droższe niż 5-10 lat temu. Oczywiście, w międzyczasie wzrosły nie tylko ceny pozycjonowania, ale niemal wszystkich innych usług i towarów, inflacja w tym względzie jest nieubłagana. W przypadku SEO doszedł jednak dodatkowy czynnik, jakim są zmiany algorytmu Google. Kiedyś wypozycjonowanie strony www, nawet na bardzo konkurencyjne frazy, wymagało znacznie mniej nakładu pracy i środków finansowych, by wypracować dla klienta ustalone rezultaty. Pozycjonowanie stron opierało się w dużej mierze na linkach ze wpisów w katalogach i w artykułach tematycznych, które na ogół były synonimizowane, a zatem koszt ich stworzenia był niewielki. Prężnie działały systemy wymiany linków, z których można było w krótkim czasie pozyskać wiele odnośników wzmacniających zaplecza pozycjonerskie. Te metody wówczas działały naprawdę dobrze – były tanie, łatwe w stosowaniu, nie wymagały też zaawansowanej wiedzy.

W zaledwie kilka lat branża przeszła prawdziwą metamorfozę. Kolejne zmiany algorytmu Google powodowały, że dotychczasowe metody stały się nieskuteczne, a strony pozycjonowane w oparciu o nie masowo pikowały w dół w wynikach organicznych wyszukiwarki. Agencje SEO i freelancerzy zostali niejako zmuszeni do zmiany strategii pozycjonowania stron. Wymusiło to również wzrost kosztów SEO. Dziś klient, którego interesuje, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych, musi z reguły pytać w agencji o indywidualną wycenę. Pozycjoner będzie bowiem musiał przejrzeć samą stronę i historię jej linkowania, by móc oszacować czas i koszty niezbędne do zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarce.

Od czego zależą współcześnie koszty pozycjonowania stron internetowych?

To, ile kosztuje pozycjonowanie stron, zależne jest obecnie od kilku różnych kwestii. Oto niektóre z nich:

  • rodzaj branży, w jakiej działa przedsiębiorca chcący wypozycjonować stronę – każdy sektor cechuje inna konkurencyjność fraz kluczowych. Wypozycjonowanie strony firmowej, która należy do przedsiębiorcy działającego lokalnie, będzie tańsze niż SEO dla dużego sklepu internetowego o zasięgu ogólnopolskim
  • wybór sposobu rozliczania się z agencją SEO – cena pozycjonowania może być zależna od tego, jaki model rozliczeniowy wybierze klient. Do najpopularniejszych metod należą pozycjonowanie za efekt i pozycjonowanie w abonamencie
  • historia pozycjonowanej domeny – zdarza się, że cena pozycjonowania jest wyższa, gdy agencja SEO przejmuje stronę po konkurencji, która doprowadziła witrynę do ukarania filtrem lub banem od Google.

Jak wybrać dobrą agencję SEO w Łodzi?

Każdy przedsiębiorca chcący reklamować swoją stronę w Internecie stara się nawiązać współpracę z doświadczoną i rzetelną agencją marketingową. Jak w takim razie znaleźć taką firmę? Najlepiej zweryfikować opinie dotychczasowych jej klientów w Internecie, a także poprosić agencję o wzór umowy z klientem i przeanalizować jej treść przed podpisaniem. Jeśli w trakcie lektury pojawią się jakieś niejasności lub wątpliwości, warto na bieżąco konsultować je z przedstawicielem agencji. Bezapelacyjnie należy też zadać w agencji pytanie o sposób raportowania wyników – to w końcu one są w pozycjonowaniu najważniejsze. Przedsiębiorca, który szuka sprawdzonej agencji w województwie łódzkim, powinien zainteresować się firmą NProfit. Oferta na pozycjonowanie stron w Łodzi – nprofit.net słynie z dobrych cen i atrakcyjnych warunków współpracy dla małych, średnich i dużych firm.