Na czym polega prowadzenie kampani Google Ads?

Sposób pozyskiwania potencjalnych klientów przeszedł prawdziwą metamorfozę na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Tradycyjne metody promocji są niejako wypierane przez nowoczesne narzędzia, które umożliwiają szybkie dotarcie do konkretnych grup docelowych. Wiodącym narzędziem, które pozwala na stworzenie szeroko zakrojonej kampanii promocyjnej, jest Google Ads. Jakie są zalety tego rozwiązania i dlaczego warto zlecić jego prowadzenie profesjonalistom?

Kampania Google Ads – co to jest?

Rozbudowany system reklamowy od Google’a umożliwia tworzenie grup reklam w ramach większych struktur, jakimi są kampanie. Za pomocą tego narzędzia można planować promocję firmy lub określonych produktów, tworzyć reklamy i wyświetlać je w wybranych miejscach. Jeszcze kilka lat temu kampanie Google Ads przeprowadzane były przede wszystkim w oparciu o wyniki sponsorowane, wyświetlane użytkownikom wyszukiwarki w odpowiedzi na zadane pytanie. Dziś to tylko jeden ze sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów. Tworzenie kampanii Google Ads jest obecnie związane w dużej mierze z korzystaniem z programów partnerskich, które umożliwiają umieszczenie reklamy w wielu popularnych serwisach, np. YouTube.

Wielką zaletą, jaką ma prowadzenie kampanii Google Ads, jest możliwość docierania do określonych grup docelowych, nawet pod kątem bardzo precyzyjnych danych, jak wiek, płeć czy lokalizacja. To bardzo duże udogodnienie – zwłaszcza dla firm, których produkt zadedykowano wąskiej grupie docelowej. Korzystając z precyzyjnych ustawień, przedsiębiorstwo zyskuje dużo większe możliwości w docieraniu do swoich potencjalnych klientów mniejszym kosztem – reklama po prostu nie będzie się wyświetlała użytkownikom, którzy wg systemu Google Ads nie będą zainteresowani danym produktem.

Jakie zalety ma reklama Google Ads?

Jest wiele powodów, dla których warto promować firmę lub markę przez Google Ads. Kampania tego rodzaju umożliwia reklamowanie się niewielkim kosztem w mediach internetowych, które współpracują z Google. Przed pojawieniem się tego narzędzia reklama w popularnych portalach internetowych była bardzo droga, a wręcz nieosiągalna dla mniejszych biznesów. Dziś dzięki pośrednictwu kalifornijskiego giganta nawet małe firmy mogą umieścić banner na największych serwisach w Polsce.

Do głównych zalet kampanii Google Ads można zaliczyć:

  • natychmiastowy efekt – w odróżnieniu od tradycyjnego pozycjonowania efekty są widoczne natychmiast. Po uruchomieniu i opłaceniu reklam Google emituje je zwykle w ciągu kilkunastu minut,
  • możliwość docierania do określonych grup klientów – kolejna zaleta, której nie zapewnia standardowe SEO. Kampania Google Ads pozwala bardzo precyzyjnie wybierać grupy docelowe, a także miejsca, gdzie emitowana będzie reklama,
  • skuteczny remarketing – zdarza się, że klient po wejściu na stronę nie dokonał na niej zakupu. Jeśli przedsiębiorca korzysta z remarketingu, system Google Ads „przypomni” potencjalnemu klientowi o produktach z odwiedzonej strony – będą się one wyświetlać w formie bannerów na różnych portalach,
  • płatność za efekt – kampanie Google Ads są rozliczane za kliknięcia. To zupełnie inaczej niż pozycjonowanie, gdzie z reguły płaci się za uzyskaną pozycję strony w wynikach organicznych na określone frazy. Jeśli link sponsorowany wyświetlił się klientowi, ale nie został kliknięty, przedsiębiorca, który wykupił reklamę, nie zapłaci za wyświetlenie

Czy warto zlecić prowadzenie kampanii Google Ads?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy tworzenie kampanii Google Ads przeprowadzić samemu czy lepiej zlecić je agencji marketingowej. Zdecydowanie lepszy pomysł stanowi powierzenie tej pracy fachowcom, którzy wiedzą, w jaki sposób zoptymalizować kampanię, by generowała jak największe zyski. Mimo iż Google udostępnia bardzo dobrze przygotowane materiały edukacyjne, ciężko jest początkującej osobie przyswoić ten ogrom wiedzy i efektywnie wykorzystać ją w praktyce. Specjaliści z agencji marketingowej, takiej jak https://adshock.pl/, wiedzą, jak zaplanować kampanię Google Ads od podstaw, aby była dostosowana do potrzeb danej firmy oraz umożliwiała dotarcie do najważniejszych grup docelowych. W ten sposób przedsiębiorca ma pewność, że jego środki zostaną jak najlepiej wykorzystane, a sam koszt za kliknięcie reklamy będzie możliwie najniższy.