Czeka Cię rozmowa o pracę, spotkanie z nowym kontrahentem czy też klientem? Może masz zaoferować produkt lub usługę? A może wybierasz się na rozmowę w sprawie kredytu do banku? Jeżeli tak, to z pewnością czujesz swego rodzaju niepewność. Każdy przecież chce wypaść jak najlepiej w oczach innych, gdyż jak mówi stare powiedzenie – jak Cię widzą, tak Cię piszą. Podpowiadamy, jak dobrze wypaść na spotkaniu i na co zwrócić uwagę przygotowując się do niego.
Punktualność to podstawa
Nikt nie lubi osób spóźniających się, szczególnie na pierwsze spotkanie. Dlatego też tak istotne jest dotarcie w umówione wcześniej miejsce na czas. Czasami nie mamy możliwości wyboru miejsca spotkania, na przykład gdy udajemy się na rozmowę rekrutacyjną do firmy. Zwykle jednak możemy dowolnie ustalić miejsce spotkania, dlatego warto wybierać takie, do którego stosunkowo łatwo będzie Ci dotrzeć, nawet w godzinach szczytu. Co jednak zrobić w momencie, gdy spóźnienie jest nieuniknione? Każdemu z nas zdarza się przecież utknąć w korku bądź pożegnać odjeżdżający autobus. W takiej sytuacji przede wszystkim nie panikuj, ale jak najszybciej skontaktuj się z osobą, z którą masz umówione spotkanie. Wytłumacz przyczynę spóźnienia i zapytaj, czy rozmówca będzie w stanie poczekać na Ciebie. Jeśli nie, umów się na inny termin. Nie ma nic gorszego od oczekiwania na rozmówcę w niepewności, czy ten w ogóle zjawi się w umówionym miejscu.
Profesjonalizm i skromność
Bez względu na to, na jakie spotkanie się udajesz, pamiętaj, by wziąć ze sobą wszelką niezbędną dokumentację. W przypadku rozmowy kwalifikacyjnej jest to życiorys, natomiast jeśli chodzi o rozmowę z nowym klientem, nieodzowna będzie oferta firmy przedstawiona na piśmie. Brak odpowiedniej dokumentacji wygląda przede wszystkim bardzo nieprofesjonalnie, a co więcej w niektórych przypadkach uniemożliwia przeprowadzanie owocnego spotkania. Zawsze lepiej mieć przy sobie dokumenty, nawet jeśli finalnie okażą się one niepotrzebne. Dobrze jest wcześniej przygotować sobie pytania, które chcielibyśmy zadać rozmówcy. W natłoku spraw często zapominamy o tym, czego chcielibyśmy się dowiedzieć na spotkaniu. Dlatego też pytania możemy zapisać w notesie, zamiast zadawać je z głowy. Przygotuj sobie również listę tematów, które chciałabyś poruszyć na spotkaniu. Odpowiednie przygotowanie do rozmowy daje większą szansę na odniesienie oczekiwanych rezultatów, a co więcej pozwala dobrze wypaść w oczach rozmówcy. Nie czuje się on zlekceważony, kiedy widzi, że poświęciłaś czas, aby odpowiednio przygotować się do rozmowy. Na spotkaniu nie warto jednak „bombardować” rozmówcy swoimi historiami, ofertami i tym podobnymi. Obecnie ludzie cenią sobie rozmowę treściwą, nawet jeśli ma ona trwać krótko. Na zbytnie przeciąganie spotkania powinny uważać w szczególności osoby pracujące w branży handlowej, które przedstawiają ofertę firmy klientowi. Sztuczne przedłużanie wypowiedzi nie sprawi bowiem, że ten będzie chciał skorzystać z naszej oferty, a co więcej, zamiast pozwolić rozmówcy na jej dobry odbiór, może wywołać uczucie zmęczenia czy nawet rozdrażnienia.
Ładny strój to podstawa
Wracając do słynnego powiedzenia „jak Cię widzą, tak Cię piszą”, na spotkanie trzeba się przede wszystkim właściwie ubrać. Ważny jest również makijaż, który nie powinien być zbyt wyzywający ani krzykliwy. Natomiast w kontekście ubioru warto zwrócić uwagę na sukienki wizytowe, które doskonale sprawdzają się na różnego typu spotkaniach. Sukienki na spotkanie powinny wyglądać szykownie i fachowo, lecz z drugiej strony pozwalać na podkreślenie kobiecości i naszych atutów. Każda kobieta, która chciałaby wyglądać doskonale na spotkaniu, powinna zapoznać się z ofertą dostępną na stronie Grandio.pl. Sukienki wizytowe wykonane z najwyższej jakości materiałów pozwalają nie tylko dobrze wyglądać, ale i czuć się świetnie i stylowo. Nie jest tajemnicą, że osoby pewne siebie częściej osiągają zamierzone cele i łatwiej przychodzi im rozmowa z innymi. Pewność siebie może nam zapewnić właśnie odpowiedni strój, taki jak sukienki na spotkanie, oraz wcześniejsze, dokładne przygotowanie się do rozmowy.